STOCKHOLM

Förra veckan spontanköpte jag en tågbiljett till Stockholm & några timmar senare var jag påväg till Mr Gatuslang aka hiphoplegenden Pontus Gustavsson.
Mobb Deep, The Pharcyde och Dilated Peoples skulle till huvudstaden och detta var inget jag ville missa.

Mobb Deep 
 
Tyvärr ställde The Pharcyde in, vilket var en oerhört stor besvikelse. Istället begav vi oss till Trädgården för Gala för Gaza där b.la Looptroop Rockers uppträdde. 
Looptroop Rockers

Höjdpunkten var Dilated Peoples spelning på Debaser Strand utan tvekan. Prop Dylan & Madchild som förband. Grymt galet fet vibe hela kvällen. Eftersom Mr Gatuslang spelade skivor innan de gick på hamnade jag backstage. Vadfaaaaan, lilla jag fick träffa Dilated Peoples. Bra avslutning på en grym kväll.
Prop Dylan
Madchild
Dilated Peoples

Jag älskar hiphop. Och människor. Riktigt go vistelse i huvudstaden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback