MITT PROJEKTARBETE - SKATETÄVLING I HÄSSLEHOLM


Tänkte berätta lite om mitt projektarbete i 3an i gymnasiet. Jag anordnade alltså en skatetävling i min lokala skatepark, i Hässleholm. Jag hade INGEN erfarenhet från början. Jag visste inte hur jag skulle planera upp det direkt, jag visste inte om jag skulle få göra en plan b, jag visste inte vad som behövde göras. Men jag lyckades, beviset är väl att jag fick MVG & beröm från deltagande.

Jag kontaktade kommunen, polisen, företag, ljudtekniker, speaker, domare, DJ, skatare & föreningar under ett antal månader för att få ihop allt. Kom på en vecka innan tävlingen att man skulle fixa tillstånd från polisen & då var jag 100% säker på att jag skulle få lägga ner allt, och de var just då det syntes som mest om tävlingen på sponsorernas facebook-sidor & tacky framförallt. Paniken där eller? Rätt stor. 
Jag bestämde mig för att lägga upp tre olika tävlingar, först körde vi heat där man fick köra på hela streetytan, sedan best trick över hippen & tillsist minirampsjam där det lottades ut en massa priser. 

När jag fick ihop det mesta & hälften av alla sponsorer jag kontaktade faktiskt svarade var det dags att sprida om eventet, på facebook framförallt. Var inte beredd på att tacky skulle lägga upp vilket var grymt kul, se här: 
http://www.tacky.se/skateboard/article/?id=121609
http://www.tacky.se/skateboard/article/?id=121722

Dagen innan tävlingen mådde jag fan riktigt dåligt, vågade inte kolla väderprognosen på några dagar. Tänk om jag vaknat upp till regn? Men vaknade upp med solsken!!! Kolla så gött det ser ut på bilderna ovan? Jag var nöjd.
Det var en grym stämning i parken. Fett att det dök upp tävlande från både Hässleholm såklart, men även Lund, Malmö, Simrishamn, Halmstad, Kristianstad, Helsingborg, Karlshamn & Olofström. Galet!! Framförallt var alla så duktiga som tävlade.

Jag var så nööööööjd efter all respons & stolt över att jag lyckades med allt på egen hand. Jag hade ingen aning om att det låg bakom så mycket för att anordna en tävling. Kändes omöjligt utan kontakterna som jag borde haft från början men nu har jag ju dem tills nästa gång. För detta är absolut inte första & sista gången jag anordnar event eller skatetävlingar. 
Det jag vill ha sagt är att trots du står utan kunskap och erfarenhet helt vilse så testa. För det går!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback